1. tunnelmia akselistorakenteesta
Meillä Kiiltopensselissä lähdettiin voittamaan kilpailu.
Visiossamme voittaja-ajoneuvon tulee olla kevyt ja kuljettajan asennon pitää olla siten ergonominen, että lihaksien kemiallinen energia saadaan liike-energiaksi mahdollisimman tehokkaasti.
Ideoita oli polkupyörän ohjauksesta jalostettuun 2 renkaiseen polkupyörän tyyliseen ohjaukseen. Päädyimme mikroautoissakin käytettyyn ohjaustyyppiin. Tällöin pienillä muutoksilla autoa voidaan ohjata mm. edestä, takaa, ylhäältä tai vaikka vasemmalta.
Ohjaukseen aiheutuvia rasituksia ei ole laskettu, mutta mikroautojen ohjaus on luultavasti rakennettu sellaisilla turvakertoimilla, että proteiinilla käyvän moottorin synnyttämä liike-energia ei murra rakenteita kaarteissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti