Teamimme kokoontui tänään toistamiseen miettimään mahdollisia ratkaisuja akseliston ja ohjauksen toteutukseen. Visioita löytyi sekä kolme että neljä pyöräiseen ratkaisuun, neljäpyöräisen mallin totesimme olevan stabiilimpi, toisaalta kolmipyräinen halvempi sekä kevyempi.
Akselin materiaalien suhteen vertasimme lähinnä terästä ja aluminia. Laskeskelimme kuinka suuri akselin ulkohalkaisija ja seinämän paksuus tulisi olla jotta rasitukset kestetään. Massaerot ei samoissa turvakertoimissa olleet kovinkaan suuret joten kustannukset sekä rungon materiaali on ratkaisevassa roolissa. Akselin laakerointiin ajattelimme kuulalaakereita pienen vierintävastuksen saavuttamiseksi.
Jonkinmoisen dia-esityksen saimme läjään perjantain väliseminaaria varten joten lisää infoa ajatuksistamme siellä.
-AkselinRasvaajat, akselistoryhmä 6
LUT Sammio 1 jatkaa Lappeenrannan teknillisen yliopiston SAMMIO -toimintatapaa tuoreiden toimintamallien ja opetustapojen sisäänajamisessa opiskelijoiden arkeen. Kantavat tavoitteet LUT Sammio 1 -projektissa ovat osaamistarpeiden omakohtainen tunnistaminen, itse etsimiseen ja tekemiseen motivoituminen, aidon yhteistyön arvon ymmärtäminen, innostumisen ja kilpailuhengen merkityksen sisäistäminen. Kokonaisuus osuu ytimekkäästi LUT:n Green Campus -hankkeen henkeen.
LUT Metallin LUT Sammio1 -projektin ideana on rakentaa lihasvoimalla kulkeva kilpuri, jolla tullaan kilpailemaan Lappeenranta GP 2012 -tapahtuman SaimiaRACE -kilpailussa Saimaan amk:n vastaavia rakennelmia vastaan. 1. vuosikurssin konetekniikan opiskelijat muutamalla teknisellä asiantuntijalla ja tuotantopäälliköllä vahvistettuna suunnittelevat ja valmistavat / valmistuttavat ryhmittäin kilpurin osia ja osakokonaisuuksia. Tämä projektiblogi kokoaa kunkin ryhmän ja opettajien kuulumisia matkan varrelta. Tuleeko tästä mitään ja jos, niin mitä - vastaus selviää lopullisesti vasta keväällä 2012.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti